Ikastaroaren zati handiena igaro dugu dagoeneko. Egun hauetan Jon Sarasuaren eskutik, lehenik eta behin hizkuntza gutxituen biziberritze prozesuak kontutan izan behar dituen balio eta faktoreak azaleratu ditugu proiektu berriak hastera begira:
Ondoren, hizkuntzaren biziberritzearen zuhaitzari lotuta, beharrezkoak diren instituzio/ sektoreetaz hitz egin genuen, ondorengo galdera planteatze aldera:
“Pensar en los agentes de mi sociedad. ¿Cuales pueden participar en la revitalización de la lengua? ¿Cómo? ¿Cómo hacer alianzas, nuevos aliados…?”
(Nire gizarteko eragileetan pentsatuta, zeintzuk dira hizkuntzaren biziberritzean parte hartu dezaketenak? Nola? Nola egin ditzakegu hitzarmenak, lankide berriak…?)
Eneko Barberena (Txatxilipurdi) gurean egon zen hezkuntza ez formalaren gainean hitz egiteko. Haurrek beren denboraren %15a hezkuntza formalaren esparruan igarotzen dute, beraz, hezkuntza ez formalak berebiziko garrantzia du hizkuntzari dagokionean. Bere saioan eztabaida piztea ere lortu zuen, hizkuntza gutxituen inguruko politiken inguruan. Bestalde, guztiz gomendagarria den dokumentala ikusi genuen: “Hesiak Gainditzen” frankismo garaian euskal lurraldeetara inmigratu zuen jendearen inguruan.